Vi er altid tilgængelige på mail, men inden du skriver til os, er det en god idé at se om du kan finde dit svar herunder. Vi har samlet en bunke spørgsmål som vi ofte får, samt svarene dertil, på denne side.
Du finder svarene på følgende spørgsmål:
1. Produkter
Min datter på 2,5 år er 95 cm høj og har en skridtlængde på 36-37 cm. Hvilken størrelse puky løbecykel vil i anbefale?
Hvad er sædehøjden på hhv. en Wutsch og en Pukylino? Og hvornår er børn typisk klar til at køre på en ”rigtig” løbecykel?
Kan man få støttehjul til en løbecykel?
2. Betaling
Hvornår bliver betalingen trukket på min konto?
Hvordan kan jeg betale?
Har jeg en fortrydelsesret?
Der er noget galt med varen. Hvad gør jeg?
Hvad gør I med mine personlige oplysninger?
3. Levering
Hvordan modtager jeg min vare?
Hvordan sporer jeg min pakke? / Hvor er min pakke?
Hvornår modtager jeg min pakke?
Hvorfor har jeg modtaget min pakke i en genbrugskasse?
Hvorfor er min gave ikke pakket ind, selvom jeg havde valgt det?
4. Tibagekaldelser
Hvordan ser jeg om i har tilbagekaldelser på varer?
Spørgsmål:
Min datter på 2,5 år er 95 cm høj og har en skridtlængde på 36-37 cm. Hvilken størrelse puky løbecykel vil i anbefale?
Svar:
Vi anbefaler en størrelse L. Det er vigtigt, at hun kan nå jorden med flad fod, når hun sidder på sadlen, og det kan blive et problem på den store XL.
Spørgsmål:
Vi har en pige på 20 måneder, som ikke er så høj (76 cm), så hun kan endnu ikke nå en scooter, mv. Derfor er vi interesserede i et ”køretøj”, som hun kan bruge her i foråret / sommeren og overvejer en Puky ”baby”-cykel. Hvad er sædehøjden på hhv. en Wutsch og en Pukylino? Og hvornår er børn typisk klar til at køre på en ”rigtig” løbecykel?
Svar:
Sædehøjden på Wutsch og pukylino er ca. 25-30 cm.
De fleste børn er klar til en tohjulet løbecykel (str. M) i 2-års alderen. Så jeres datter kan måske allerede klare det. Men en wutsch er også rigtig god og kan sagtens bruges indtil jeres datter er 2½-3 år. Derefter vil hun kunne bruge en løbecykel str. L, som giver en noget bedre kørsel, da den har større hjul med luft i dækkene.
Forskellen på Pukylino og Wutsch er at Pukylino er en rigtig god starter gåcykel. Dens faste styr gør den enormt stabil for det lille barn. Wutsch derimod giver lidt flere udfordringer, da den kan vippe i forakslen og derved følger barnets bevægelser mere, og derfor forbereder barnet mere til en løbecykel.
Spørgsmål:
Kan man få støttehjul til en løbecykel?
Svar:
Nej, du må endelig ikke sætte støttehjul på en løbecykel. Hele ideen med en løbecykel er netop at barnet lærer at holde balance på en tryg og sikker måde. Støttehjul giver bare barnet en falsk tryghed. Når man piller dem af igen, kan barnet starte forfra med at lære at holde balancen. Derfor er det også meget vigtigt at I ikke starter med støttehjul når barnet siden skal have en cykel.
Har du stadig brug for hjælpe til at finde den rigtige størrelse løbecykel? Tjek vores størrelsesguide her.
Spørgsmål:
Hvornår bliver betalingen trukket på min konto?
Svar:
Betalingen bliver først trukket når vi sender varen. Vælger du selv at komme og hente varen på vores lager i Ballerup, trækker vi betalingen når du henter.
Spørgsmål:
Hvordan kan jeg betale?
Svar:
Du betaler online via en beskyttet forbindelse. Du kan betale med: Dankort, VISA/Dankort, mastercard, American Express, kontooverførsel og med mobilepay.
Spørgsmål:
Har jeg en fortrydelsesret?
Svar:
Fortryder du dit køb er fortrydelsesretten 30 dage, gældende fra den dag du modtager dine varer. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb.
Ved tilbagelevering skal varen returneres i original emballage og du bør sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Vi kan tilbyde at sende dig en returlabel, hvorved din returfragt bliver billigere end hvis du køber portoen på posthuset. Prisen for returfragten (samme som oprindelig porto) fratrækkes refusionen. Ved brug af fortrydelsesretten, skal varen sendes til: Familien i balance ApS, Vejlegadebro 1, 4900 Nakskov.
Spørgsmål:
Der er noget galt med varen. Hvad gør jeg?
Svar:
Når du handler på boernibalance.dk har du selvfølgelig 2 års reklamationsret, som foreskrevet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ønsker du at gøre brug af reklamationsretten skal du kontakte os enten på mail (info@boernibalance.dk) eller telefon (+45 20 28 00 23). Husk at oplyse dit ordrenummer, så vi kan finde ordren i vores system.
Spørgsmål:
Hvad gør I med mine personlige oplysninger?
Svar:
Når du sender data ved betaling med betalingskort, er dataene krypterede (SSL) og derfor er det kun PBS, der kan læse dem. Hverken Børn i Balance eller andre har mulighed for at læse dem. Hvis du vil læse vores persondatapolitik kan du gøre det her.
Spørgsmål:
Hvordan modtager jeg min vare?
Svar:
Du kan vælge mellem følgende tre forskellige leveringsmetoder:
1. GLS, DKK 49 eller GRATIS
Her vil pakken blive leveret til en GLS Pakkeshop som du selv vælger under ordreafgivelsen. Bestil senest 11.00 for dag til dag levering. Denne metode er gratis, hvis du handler for over DKK 499.
2. GLS direkte hjem til dig, DKK 69 eller GRATIS
Her vil du få pakken leveret til døren. Du får en SMS når varen er på vej og har mulighed for at angive et sted chaufføren må sætte pakken. Bestil senest 14.30 for dag til dag levering. Denne metode er gratis, hvis du handler for over DKK 499.
3. GLS til din arbejdsplads, DKK 69 eller GRATIS
Spar besværet med at skulle hente pakken i en Pakkeshop, når du kan få den bragt lige til døren på arbejdet for samme pris. Denne metode er gratis, hvis du handler for over DKK 499.
Der vil ved enkelte varer være angivet at du ikke kan vælge frit mellem leveringsmetoderne. Dette skyldes begrænsning grundet vægt og/eller omfang. Det vil være angivet på den enkelte vare.
Spørgsmål:
Hvordan sporer jeg min pakke? / Hvor er min pakke?
Svar:
Når vi giver din pakke videre til GLS, modtager du en mail fra os, om at ordren er bekræftet og afsendt. I den mail finder du også et link til sporing af din pakke. Være opmærksom på at pakken ofte først kan spores efter kl. 20.
Du vil også modtage et pakkenummer fra GLS, som du kan bruge til at spore pakken via dette link.
Spørgsmål:
Hvornår modtager jeg min pakke?
Svar:
Vi pakker og sender varer alle almindelige hverdage, hele året. Mandag-torsdag kan du bestille med dag til dag levering, hvis du bestiller før 14.30.
Da GLS ikke bringer pakker ud lørdag og søndag vil varer bestilt mellem torsdag kl. 14.30 og fredag 14.30 oftest være fremme om mandagen, mens pakker bestilt i weekenden er fremme tirsdag. Vi tager naturligvis forbehold for forsinkelser og fejl hos GLS.
Spørgsmål:
Hvorfor har jeg modtaget min pakke i en genbrugskasse?
Svar:
Vi elsker genbrug, og derfor sendes mange af vores ordrer afsted i genbrugskasser. Heldigvis har vi nogle flinke naboer til shoppen, som sætter deres papkasser hos os i stedet for at smide dem ud. På den måde sparer vi både miljøet og omkostningerne.
Spørgsmål:
Hvorfor er min gave ikke pakket ind, selvom jeg havde valgt det?
Svar:
Der er nogle af vores produkter, som vi ikke pakker ind. Det er ofte fordi produkterne er for store (f.eks. nogle løbecykler og vandbaner), men det kan også være fordi produktets form gør at indpakningen ikke kan holde i forsendelsen (f.eks. en moonhopper). Det vil fremgå i kurven hvilke varer der kan pakkes ind.
Spørgsmål:
Hvordan ser jeg om i har tilbagekaldelser på varer?
Svar:
På siden Tilbagekaldelser vil du kunne se om vi har nogen tilbagekaldelser af legetøj, og i så fald hvilke.
Har du stadig spørgsmål, så kontakt os på tlf: 28 20 00 23 (8.30 -15.00) eller email: info@boernibalance.dk (Vi svarer senest indenfor 24 timer, men sædvanligvis langt hurtigere).