GRATIS FRAGT
Ved køb over 499,-
1 til 2 dages levering
30 dages returret
KUNDESERVICE
Tirsdag og Torsdag Kl: 11:00-13:00
28 20 00 23 / info@boernibalance.dk

Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Børn i Balance, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Børn i Balance. Aftaler med børn og unge under 18 år, kan alene indgås af forældre eller andre der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne. Alle aftaler indgås på dansk.

  1. Ordreprocedure
  2. Persondatapolitik
  3. Cookies
  4. Dokumentation og vejledning
  5. Leveringsbetingelser
  6. Pris og betaling
  7. Betaling med EAN for virksomheder
  8. Fortrydelsesret og retur
  9. Reklamation
  10. Pricerunner garanti
  11. E-mærket
  12. Tilbagekaldelser
  13. Klager
  14. Kontaktoplysninger

1. Ordreprocedure

Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og Børn i balance, når du modtager en ordrebekræftelse.

Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Børn i balance berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet. Børn i Balance fremsender snarest muligt en ordrebekræftelse pr. email med oplysninger om kundens ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer.

Du bør altid gemme ordrebekræftenlsen, idet denne kan være relevant i forbindelse med ombytning, fortrydelse eller reklamation.

2. Personlige oplysninger (Persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på boernibalance.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse.

Vi foretager registreringen og vidergivelse af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Familien i balance ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Direktøren for boernibalance.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i andre lande, der kan give dine oplysninger en tiltrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på boernibalance.dk er Familien i balance ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til boernibalance.dk sælges på ingen måde videre til uvedkommende tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Der anvendes oplysninger til statistikbrug, til brugeranmeldelser samt til vores transportør. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@boernibalance.dk

3. Cookies

På boernibalance.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. Logstatistik Vi bruger en logstatistik på boernibalance.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet.

4. Leveringsbetingelser

Du kan vælge mellem 4 forskellige leveringsmetoder:

1. GLS, pakkeshop, DKK 49 eller GRATIS
Her vil pakken blive leveret til en GLS Pakkeshop i Danmark som du selv vælger under ordreafgivelsen. GLS vil holde dig opdateret via mail og SMS (hvis du har indtastet mobilnummer) om hvor langt din pakke er nået. Husk at medbringe pakkenr. og gyldigt ID, når du henter pakken.
Vær opmærksom på at GLS grundet fyldte Pakkeshops kan levere pakken i en anden Pakkeshop end den ønskede.
Deadline for dag til dag levering er kl. 11.00.
Forsendelsen er gratis hvis du handler for over DKK 499 (før fragt) til DK. Ellers er prisen DKK 49,00.



2. GLS, levering til døren, DKK 69 eller GRATIS
Få pakken leveret til døren. Hvis du har givet samtykke til, at GLS må stille pakken, scannes den som leveret, og ansvaret for pakken overgår til dig. 
Deadline for dag til dag levering er kl. 11.00.

Forsendelsen er gratis hvis du handler for over DKK 499 (før fragt) til DK. Ellers er prisen DKK 69,00.

 

3. GLS, levering til institution/firmaadresse, DKK 69 eller GRATIS
Her vil du få pakken leveret til arbejdspladsen i Danmark. Det er et krav at der anføres firma/institutionsnavn før vi sender pakken.

Forsendelsen er gratis hvis du handler for over kr. 499 (før fragt). Ellers er prisen DKK 69.

 

4. Forsendelse til udlandet

Vi sender ikke til Grønland eller andre lande udenfor EU. For øvrige lande kan du se i kurven hvad fragten er.

For alle leveringsmetoder gælder følgende:

Vi tilstræber at tilsende varerne fra dag til dag og senest 1 hverdag efter bestillingen er modtaget. Du modtager ved afsendelse af pakken et Track and Tracenummer, så du til enhver tid kan følge pakken. Du kan forvente at få leveret din pakke fra 1 til 3 dage efter forsendelsen.

Risikoen for varer købt i Børn i Balances web-shop overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

5. Pris og betaling

I vores webshop kan du bestille dine varer online og betale via: - Dankort - VISA/Dankort - Kontooverførsel og med MobilePay. Alle priser på webshoppen http://www.boernibalance.dk er inkl. moms. Efter købet sendes en ordrebekræftelse for dit køb direkte til din email-adresse. Betaler du med betalingskort er du sikret mod misbrug. I vores webshop, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet, har du ingen selvrisiko, hvis dit kort bliver misbrugt. Derfor er du bedre sikret ved handel i en internet-butik end i en fysisk butik, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit Dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Når du sender data ved betaling med betalingskort er dataene krypterede (SSL) og derfor er det kun PBS, der kan læse dem. Hverken Børn i Balance eller andre har mulighed for at læse dem. Beløbet for de bestilte varer trækkes først, når de sendes fra Børn i Balance.Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Vi tager ikke kortgebyrer.

 

6. Betaling med EAN for virksomheder

Hvis du handler som virksomhed på webshoppen, har du mulighed for at betale med EAN. Du betaler med EAN ved at vælge ’EAN Faktura’ som betalingsmetode og indtaster herefter EAN nummeret.

Bemærk at firmanavn skal være angivet, for at du kan betale med EAN.

 

7. Fortrydelsesret og retur

Har du fortrudt dit køb, eller har andre købt den samme gave? Du har altid 30 dages fortrydelsesret hos Børn i balance, og altid længere omkring juletid. Fortrydelsesretten gælder fra den dag du modtager din pakke.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering når du benytter dig af fortrydelsesretten, og er selv ansvarlig for at den er forsvarligt indpakket. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken, samt evt. track and trace nummer.

 

Sådan gør du:

1. Find dit ordrenummer frem. Ordrenummeret finder du enten i din bestillingsbekræftelse eller på fakturaen i højre side ud fra ’Ordre nr:’.

2. Ring (28200023) eller skriv en mail (info@boernibalance.dk) til os, og fortæl at du vil returnere ordren.

3. Vi sender en returlabel til dig på mail, som du kan printe ud og sætte på pakken, som derefter afleveres i en GLS pakkeshop. Prisen for returlabel er det samme som en forsendelse til pakkeshop (se punkt 5). Beløbet fratrækkes det beløb du skal have tilbageført.

Du må også gerne selv sende din pakke retur til os. Gør du det skal du vedlægge en seddel med ordre nr. og gerne et tlf nr. så vi kan få fat på dig. Du kan også bruge vores standardfortrydelsesformular [Download den her]. 

Vælger du at returnere uden at bruge vores returlabel skal pakken sendes til: Familien i balance ApS, Vejlegadebro 1, 4900 Nakskov.

Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshops eller pr. efterkrav/modtager betaler.

4. Vi tilbagefører pengene senest efter 14 dage efter, at vi har modtaget meddelelse om fortrydelsen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen medmindre du sender og dokumentation på at have returneret den. Pengene tilbagebetales til samme betalingsmiddel som blev brugt til at gennemføre ordren. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Ved en delvis retur kan du ikke få tilbagebetalt fragten.

Du har også mulighed til at returnere en brugt vare. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Hvor meget du kan forvente at få retur kommer an på hvor meget varen har været brugt. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug eller vaske den.

 

 

8. Hvis der er noget galt med varen (Reklamationsret)

Når du handler på boernibalance.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Det er f.eks. muligheden for at få et afslag i købesummen eller at ophæve købet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Før du sender den defekte vare retur til os, skal du kontakte os på telefon eller mail. Her vil vi kunne afgøre om varen skal returneres eller om vi kan nøjes med et billede, samt hvordan varen eventuelt skal tilbagesendes.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Varen sendes til: Familien i balance ApS, Vejlegadebro 1, 4900 Nakskov.

Hvilken information vi skal bruge når du sender varen til os.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. 

Nogle leverandører ønsker produktets Batch eller LOT nummer oplyst ved reklamationer. Derfor anbefaler vi at du gemmer hele eller billeder af emballagen, så det kan lette reklamationsprocessen.

 

9. Pricerunner garanti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os. Købsgarantien dækker fysiske personer med adresse i Danmark. Hvis en butik ikke påtager sig sit lovbestemte ansvar og løser problemet relateret til et køb inden for 60 dage, træder garantien i kraft. Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger. For de endelige betingelser og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner. Kun en del af butikkerne på PriceRunner er omfattet af Købsgarantien. Vi er en af disse butikker. På deres tjeneste er butikker, der indgår i garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet ved deres navn. Målet med Købsgarantien er, at forbrugere, der handler på nettet, skal kunne føle sig mere trygge.

 

10. E-mærket

Vores webshop har været e-mærket siden 2011. Det giver dig som køber en sikkerhed i og med at certificeringen er gennemført af en af e-mærkets jurister.

Når du handler hos os, er du derfor også dækket af e-mærkets køberbeskyttelse og har adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling.

 

11. Tilbagekaldelser

Hvis vi har nogen tilbagekaldelser på legetøj eller udstyr, vil du kunne se det på siden Tilbagekaldelser.

 

12. Klager

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os ved at sende en mail til info@boernibalance.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her - http://ec.europa.eu/odr.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@boernibalance.dk.

 

13. Kontaktoplysninger

Har du spørgsmål, så kontakt os: Familien i balance ApS, Vejlegadebro 1, 4900 Nakskov, Tlf: 28 20 00 23 (8.30 -15.00) Email: info@boernibalance.dk (Vi svarer senest indefor 24 timer, men sædvanligvis langt hurtigere) CVR 43070665.

 

Handelsbetingelserne er sidst opdateret: 10. august 2022

Vi bruger cookies hos Børn i balance, for at give dig en bedre brugeroplevelse. Læs mere

Shop videre Gå til kurven
Vi bruger cookies hos Børn i balance, for at give dig en bedre brugeroplevelse. Læs mere